Σάββατο, 29 Οκτωβρίου 2011

Η ΕΡΤ ΚΑΙ ΤΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ CHAMPIONS LEAGUE , ΕΝ ΜΕΣΩ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

Η ΕΡΤ των 3800 μονίμων υπαλλήλων και των 1300 συμβασιούχων (με βάση στοιχεία του 2009, βλ. σχετικό διαδικτυακό άρθρο στο ιστολόγιο MediaBlog, http://www.mediablog.gr/archives/8274) υποτίθεται ότι επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ εισήλθε σε φάση εξυγίανσης και εξορθολογισμού των λειτουργικών της  αναγκών/εξόδων. Ο αριθμός των συμβασιούχων μειώθηκε, η ΕΡΤ-1 πρόκειται να παύσει τη μετάδοση προγράμματος, οι εξωτερικές παραγωγές θα ελαχιστοποιηθούν, ο αριθμός των πομπών αναμετάδοσης/περιφερειακών σταθμών  θα συρρικνωθεί, η εργασιακή εφεδρεία αναμένεται να πλήξει τους μονίμους υπαλλήλους.


Ήδη οι εργαζόμενοι έχουν επανειλημμένως προβεί σε κινητοποιήσεις, ενώ μεγάλο μέρος του προγράμματος εξαντλείται σε επαναλήψεις. Τα ποσοστά  τηλεθέασης/ακροαματικότητας  είναι από τα χαμηλότερα στο ελληνικό ραδιοτηλεοπτικό τοπίο, με την περίφημη αντικειμενικότητα και την πολυδιαφημισμένη ποιότητα των κρατικών μέσων να μην πείθουν την τελευταία δεκαπενταετία ούτε τους πιο αφελείς.


Η πρόσφατη απόφαση λοιπόν της ΕΡΤ, επικεφαλής/διευθύνοντας σύμβουλος  του Διοικητικού Συμβουλίου της οποίας είναι ο δημοσιογράφος Λάμπης Ταγματάρχης, να εξασφαλίσει για την τριετία 2012-2015 την αποκλειστική μετάδοση των αγώνων του Champions League (με εξαίρεση τον τελικό, ο οποίος θα μεταδοθεί και από την συνδρομητική NOVA) έναντι συνολικού τιμήματος 18 έως 24 εκατομμυρίων ευρώ, αυτοδικαίως προκάλεσε το κοινό αίσθημα.



Αν και το ποσό διέρευσε από ιδιωτικά ΜΜΕ, η ΕΡΤ σε ανακοίνωσή της δεν το διέψευσε. Αρκέστηκε απλώς να ισχυριστεί ότι η νέα συμφωνία είναι άνω του 20% χαμηλότερη από την αντίστοιχη της τριετίας 2009-2012 και ότι ο ισολογισμός της ΕΡΤ Α.Ε. ήταν πλεονασματικός για το περασμένο έτος (2010), οπότε ήταν λογικό να επενδυθεί μέρος των εσόδων. Στην ίδια ανακοίνωση εμπεριέχονται ευχολόγια του τύπου 'η ΕΡΤ οφείλει να παρέχει το καλύτερο δυνατό τηλεοπτικό προϊόν στο κοινό της' (= όπως αυτό που παρείχε τόσα χρόνια?! Μήπως ζουν σε εικονική πραγματικότητα?) και 'η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου ήταν ομόφωνη' (= χρήσιμη πληροφορία για την εξαγγελθείσα εισαγγελική έρευνα για το εν λόγω θέμα). Αναλυτικότερο ρεπορτάζ φιλοξένησε η εφημερίδα 'Ελευθεροτυπία' στις 4 Οκτωβρίου 2011 (http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=315326).


Συνεπώς, αφ'ενός η ΕΡΤ δεν απήντησε επακριβώς αλλά συγκριτικά - ωσάν να υφίσταται σύγκριση της τωρινής οικονομικής κατάστασης της χώρας με παλαιότερα - και αφ'ετέρου αυθαίρετα αποφάσισε τί συνιστά αξιοποίηση του ανταποδοτικού τέλους και των πλεοναζόντων εσόδων της, ενώ πλήθος εργαζομένων της έχει ήδη απολυθεί ή πρόκειται να χάσει την εργασία του στο άμεσο μέλλον προκειμένου το κράτος να εξοικονομήσει χρήματα.


Η 'σοβαρότητα' με την οποία η ΕΡΤ αντιμετωπίζει τον ελληνικό λαό, που καταβάλει μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ το ανταποδοτικό τέλος, φαίνεται και από την απουσία στοιχείων στον ιστότοπο της δημοσίας επιχείρησης (http://www.ert.gr/company/index.php/home/2011-03-22-14-53-33.html). Μόνο αοριστολογίες, δίχως συγκεκριμένη περιγραφή κόστους/δραστηριοτήτων, αριθμού προσωπικού και σύνθεσης διοικητικού συμβουλίου.


Απομένει να δούμε αν οι πολιτικές αντιδράσεις και η λαϊκή αγανάκτηση αλλά και η εισαγγελική έρευνα θα οδηγήσουν στην απόδωση ευθυνών.

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ



Ο πρώην Υπουργός Οικονομικών και νυν Υπουργός Περιβάλλοντος του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, συνεχίζει την εμπνευσμένη κατά τον ίδιο - καταστροφική για όλους τους άλλους - τακτική και στο νέο τομέα δραστηριοτήτων του.



Προσφάτως ανακοίνωσε ότι το 95% των πόρων του επονομαζόμενου 'Πράσινου Ταμείου' θα μεταφερθούν στον κρατικό προϋπολογισμό και θα διατεθούν κατά πως επιβάλλουν οι ανάγκες της Ελλάδας - όχι πάντως για το περιβάλλον.


Όπως αναγράφεται σε διαδικτυακό άρθρο της Κατερίνας Χριστοφιλίδου στον ιστότοπο του ΣΚΑΪ (http://www.skai.gr/news/environment/article/184435/95-ton-poron-tou-prasinou-tameiou-ston-kratiko-proupologismo/), ενώ τα έσοδα του εν λόγω ταμείου αναμένεται να ξεπεράσουν τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ, το προσφάτως ψηφισθέν πολυνομοσχέδιο ορίζει σε 5% το ποσό για περιβαλλοντικές δράσεις έως το 2014.


Υπενθυμίζεται ότι στο 'Πράσινο Ταμείο' καταλήγουν τα έσοδα/πρόστιμα από νομιμοποίηση/τακτοποίηση αυθαίρετων & ημιυπαίθριων, περιβαλλοντικές παραβάσεις (ιδιωτών επιχειρηματιών/ελεύθερων επαγγελματιών & βιομηχανιών), δημοπράτηση ρύπων και διαχείριση δασών.


Ειδικά για τις πολιτικές 'τακτοποίησης οικοδομικών εκκρεμοτήτων', είναι απαράβατος όρος της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης τα πρόστιμα να διατεθούν για την βελτίωση του δομημένου περιβάλλοντος. Στο άρθρο του Skai.gr, ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου παρουσιάζεται να δήλωσε 'αισιόδοξος ότι το ΣτΕ θα συνυπολογίσει την οικονομική συγκυρία και δεν θα κρίνει τις ρυθμίσεις αντισυνταγματικές'.


Δηλαδή ένας Υπουργός της ελληνικής κυβέρνησης ευελπιστεί να παρακαμφθεί η νομιμότητα, να μην ερμηνευθεί  αντικειμενικά/ανεξάρτητα  η νομοθεσία, λόγω της οικονομικής κρίσης. Τί άλλο θα ακούσουμε?!

ΤΟ ΑΔΡΑΝΕΣ ΤΑΜΕΙΟ ΑΡΩΓΗΣ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΩΝ ΚΑΙ Η ΚΡΑΤΙΚΗ ΑΣΥΔΟΣΙΑ

Το Ειδικό Ταμείο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών, ή όπως είναι ευρύτερα γνωστό 'Ταμείο Αρωγής Πυροπλήκτων', το οποίο συστάθηκε επί Πρωθυπουργίας Κωνσταντίνου Καραμανλή έπειτα από τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού 2007, είναι αδρανές.


Στον ιστότοπό του (http://www.etaea.gr/index.html) αναφέρεται πως από τις δωρεές φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων/οργανισμών έχει συγκεντρωθεί το ποσό των 198 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο είναι κατατεθειμένο στον ειδικό λογαριασμό 26107916 της Τράπεζας της Ελλάδος. Αυτό το ποσό, το οποίο με τους τόκους αυξήθηκε στα 208 εκατομμύρια ευρώ, αξιοποιήθηκε για την κατασκευή 1158 κατοικιών (όπως δήλωσε στο ραδιοφωνικό σταθμό 'ΣΚΑΪ' ο τέως Πρόεδρος Πέτρος Μολυβιάτης, http://www.skai.gr/news/greece/article/136295/%CE%9F%CE%A0%CE%9C%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%B2%CE%B9%CE%AC%CF%84%CE%B7%CF%82%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%A4%CE%B1%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CE%91%CF%81%CF%89%CE%B3%CE%AE%CF%82%CE%A0%CF%85%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BB%CE%AE%CE%BA%CF%84%CF%89%CE%BD/).


Στην ίδια συνέντευξη, ο κ. Μολυβιάτης προσδιόρισε σε 131 εκατομμύρια ευρώ τα χρήματα που απομένουν στο εν λόγω Ταμείο. Δεδομένου ότι η τελευταία ανακοίνωση του Ειδικού Ταμείου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών ανάγεται στο Δεκέμβριο του 2010 (http://www.etaea.gr/anakoinwseis.html) και προσδιορίζει το αποθεματικό σε 118 εκατομμύρια ευρώ, είναι άξιο απορίας πώς θα διατεθούν τα χρήματα αυτά από το νέο Πρόεδρο, κ. Νίκο Μ. Κομνηνίδη.


Ο ίδιος έχει δηλώσει πως θα ενισχυθούν και οι πυρόπληκτοι της διετίας 2008-2009. Αλλά το ερώτημα παραμένει. Τέσσερα χρόνια μετά τις χειρότερες σε ανθρώπινο και υλικό κόστος πυρκαγιές που πέρασε η σύγχρονη Ελλάδα, τα μισά από τα χρήματα-υστέρημα του ελληνικού λαού που συγκεντρώθηκαν για την ανακούφιση των πληγέντων παραμένουν στο κράτος.


Άραγε προβλέπεται να 'αξιοποιηθούν' όπως οι πόροι του 'πράσινου ταμείου', δηλαδή για την κάλυψη της 'τρύπας' του προϋπολογισμού ή/και την ελάφρυνση του χρέους της Ελλάδας?

ΠΡΟΣΦΟΡΑ - ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ

Επί ένα μήνα διαφημίζουν σε καθημερινή βάση (τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά) τη 'μεγάλη' προσφορά των 50 ευρώ το μήνα, για ένα χρόνο, σε 300 τυχερούς καταθέτες. Δηλαδή τα ψίχουλα των 50 ευρώ Χ 12 μήνες = 600 ευρώ Χ 300 καταθέτες = 180 000 ευρώ είναι η γενναιοδωρία του Hellenic PostBank.

Δεν τους αρκεί η δύσκολη οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα που βιώνουν οι Έλληνες? Πρέπει να μας αντιμετωπίζουν ως ζητιάνους και κακομοίριδες? Ποιος θα 'σωθεί' ή θα ευεργετηθεί σε τέτοιο βαθμό από 600 εφάπαξ, ούτως ώστε να 'τσιμπήσει' το διαφημιστικό δόλωμα και να σπεύσει να ανοίξει καταθετικό λογαριασμό στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο?


Αντί να αυξήσουν τα επιτόκια καταθέσεων, συνεχίζουν να υποτιμούν τους πολίτες-καταναλωτές...

Πέμπτη, 27 Οκτωβρίου 2011

Η ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ALTER ΚΑΙ Η ΟΜΗΡΕΙΑ 700 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Το ALTER είναι ίσως το πιο 'αμαρτωλό' κανάλι στην ιστορία της ελληνικής ιδιωτικής τηλεόρασης. Με εκπομπές-ορόσημο, όπως τα 'Παρατράγουδα' και το 'Πολύ ΜΠΛΑ ΜΠΛΑ', ο τηλεοπτικός σταθμός του Μπουρναζίου κατόρθωσε να θέσει νέα χαμηλά στάνταρ ποιότητας, διαδέχοντας και ξεπερνώντας το παράδειγμα του STAR Channel (εξαιρουμένου βεβαίως του ενημερωτικού του τομέα, όπου ανταγωνίζεται στα ίσα MEGA και ΑΝΤ1).


Όμως αυτό δεν αναιρεί την απασχόληση περίπου 700 ανθρώπων, δημοσιογράφων-διοικητικών-τεχνικών, οι οποίοι εδώ και ένα έτος αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις στις πληρωμές τους και  φθηνές δικαιολογίες/ανέξοδες υποσχέσεις από πλευράς διοίκησης/μεγαλομετόχων. Σε ανάλογη 'ομηρεία', έμμεση αλλά εξίσου απειλητική, ευρίσκονται εργαζόμενοι διαφημιστικών και λοιπών εταιρειών, στις οποίες το ALTER χρωστάει εκατομμύρια ευρώ.


Πώς έφθασε ένας τηλεοπτικός σταθμός να οφείλει 500 εκατομμύρια ευρώ? Η απάντηση εντοπίζεται στην εγκληματική διοίκηση και αδιάφορη ιδιοκτησία.




Τη διοίκηση του ALTER είχε αναλάβει ο Κώστας Γιαννίκος, παρά την ιδιότητα του μικρομετόχου (25%). Εκτός από την συμμετοχή στο ALTER, ο Κώστας Γιαννίκος κατέχει τον εκδοτικό οίκο 'Μοντέρνοι Καιροί/Modern Times', τη δισκογραφική εταιρεία 'Legend', την θεατρική επιχείρηση 'Ελληνική Θεαμάτων' και 2-3 ραδιοφωνικούς ψυχαγωγικούς σταθμούς.



Τα έντυπα, μουσικά και θεατρικά προϊόντα του κ. Γιαννίκου διαφημίζονται και ανακυκλώνονται από το ένα μέσο στο άλλο. Ως προς το ALTER βέβαια, όπου ο βασικός μέτοχος είναι η οικογένεια του Γιώργου Κουρή (με τον ίδιο να κατέχει 25% και τον υιό του, Ανδρέα Κουρή, να κατέχει 25,64% - σύνολο 50,64%), η τακτική Γιαννίκου ανέκαθεν σήμαινε απώλεια εσόδων, μιας και σημαντικό τμήμα του διαφημιστικού χρόνου αφιερωνόταν στην ανέξοδη (με όρους-τιμές αγοράς) προώθηση των εν λόγω προϊόντων.


Χωρίς σχόλια για τις εργασιακές συνθήκες στις επιχειρήσεις του κ. Γιαννίκου, είναι πασιφανές πως προέβη σε εργαλειακή χρήση του ALTER και αυτή η ατομιστική λογική εξηγεί την υποτυπώδη εμπορική πολιτική του τηλεοπτικού σταθμού. 'Οταν πλέον δε η οικονομική κρίση του καναλιού  εκδηλώθηκε/δημοσιοποιήθηκε, αντί να πλαισιωθεί ο διαφημιστικός χρόνος από διαφημίσεις τρίτων (έστω με μειωμένη χρέωση), κυριάρχησαν οριστικά τα προϊόντα ετικέτας Γιαννίκου (εφημερίδα 'Κόσμος του Επενδυτή', περιοδικά 'Tivo' & 'Informer' κλπ).


Ο Γιώργος Κουρής, στον οποίο οφείλεται ο όρος 'Αυριανισμός' που σημαίνει λαϊκισμός/κίτρινη (ή/και εκβιαστική) δημοσιογραφία, έχει σαφώς μεγαλύτερες ευθύνες από τον συνέταιρό του, παρά την επιμονή του να δηλώνει προς πάσα κατεύθυνση πως ο ίδιος δεν διοικεί το ALTER.

Εκτός από την μετοχική συμμετοχή που απαριθμήθηκε παραπάνω (ΠΗΓΗ: Capital.gr, http://www.capital.gr/xa/insiders.asp?s=%C1%CB%D4%C5%D1), μέλος της οικογένεια του Γιώργου Κουρή - και ειδικότερα ο υιός του Ανδρέας - είναι αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ALTER, δηλαδή 2ος στην ιεραρχία μετά τον Κώστα Γιαννίκο. Αυτό αποδεικνύεται από την αναρτηθείσα στον ιστότοπο του ALTER οικονομική κατάσταση του καναλιού για την χρονική περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2010 (http://www.alter.gr/html/company/oikon_stoix/201011stoixkaiplhr30_9_2010.pdf). Δεν υπάρχει νεώτερο ενημερωτικό έγγραφο για τα οικονομικά του τηλεοπτικού σταθμού.


Μάλιστα, την ώρα που το κανάλι παραπαίει, ο πατριάρχης Γιώργος Κουρής προχώρησε στο στήσιμο ενός δεύτερου - μη πανελλήνιας εμβέλειας - τηλεοπτικού σταθμού, ονόματι Kontra Channel. Το καινούργιο επιχειρηματικό/ενημερωτικό εγχείρημα αντικατέστησε το τοπικό κανάλι 'ΤΗΛΕΦΩΣ'. Ως προς το περιεχόμενο, παραμένει πιστό στην 'φιλοσοφία' του 'Αυριανισμού'.


Ας μας εξηγήσουν λοιπόν οι συνέταιροι Γιαννίκος-Κουρής πως γίνεται να οφείλουν 500 εκατομμύρια ευρώ και να εξακολουθούν, όχι μόνον να κυκλοφορούν ελεύθεροι, αλλά και να δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά. Επίσης ας δικαιολογήσει η οικογένεια του Γιώργου Κουρή πως, όντας μεγαλομέτοχος και συμμετέχουσα στο διοικητικό συμβούλιο, δεν παρακολουθούσε την πορεία του ALTER αλλά και πως προέβη σε επάνδρωση δεύτερου τηλεοπτικού σταθμού, ενώ δεν ήταν συνεπής με τις οικονομικές της υποχρεώσεις προς εργαζομένους και μη.


Αναρωτιέται κανείς αν ένας μέσος Έλληνας πολίτης-επιχειρηματίας θα είχε ανάλογη αντιμετώπιση από την ελληνική δικαιοσύνη, το ΣΔΟΕ και την επιθεώρηση εργασίας. Άξιο απορίας, δεν συμφωνείτε?


Υπενθυμίζεται ότι οι βασικοί χρηματοδότες του ALTER, τα τελευταία χρόνια, είναι οι τράπεζες 'Πειραιώς' και 'Marfin'. Συγχαρητήρια στους κυρίους Μιχάλη Σάλλα (Πειραιώς) και Ανδρέα Βγενόπουλο (Marfin)...

Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου 2011

EUROBANK - ΠΕΙΡΑΙΩΣ - ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΥΣΑΝ ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΛΟΓΩ ΟΦΕΙΛΩΝ

 
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 260 000 ευρώ στις τράπεζες Eurobank, Αγροτική και Πειραιώς επειδή, κατά παράβαση της νομοθεσίας, προέβαιναν σε μονομερείς αναλήψεις χρημάτων από λογαριασμούς  μισθοδοσίας/καταβολής συντάξεων, λόγω οφειλών που είχαν οι δικαιούχοι των εν λόγω λογαριασμών προς τις προαναφερθείσες τράπεζες.



Συγχαρητήρια στον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα, κ. Δημήτρη Σπυράκο, που επενέβη κατά της παράνομης και καταχρηστικής συμπεριφοράς των τριών ελληνικών τραπεζών. Η κινητοποίηση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή αποτελεί θετική εξαίρεση σε έναν κρατικό/κυβερνητικό μηχανισμό που είτε υπολειτουργεί είτε δεν λειτουργεί καθόλου. Αξιοσημείωτο είναι ότι ανάλογη  παράνομη/καταχρηστική  πρακτική δεν παρατηρήθηκε από ξένες τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, όπως η HSBC και η Citibank.



Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλώ ανατρέξτε στα σχετικά άρθρα του ιστοτόπου Capital.gr (http://www.capital.gr/Articles.asp?id=1311256) και της ΕΡΤ (http://www.ert.gr/index.php/eidiseis/ellada/oikonomia/31171--lr-.html).

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΗΛΙΑΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΥΖΥΓΟΥ-ΚΟΥΝΙΑΔΑΣ


Ο ΟΑΕΔ είναι ο οργανισμός που, θεωρητικά τουλάχιστον, δεν καταγράφει απλώς τον αριθμό των ανέργων αλλά συμβάλλει στην εύρεση εργασίας και την επιμόρφωση των ενδιαφερομένων. Στην πραγματικότητα είναι άλλη μία δημόσια υπηρεσία όπου ο άνεργος και ενίοτε απελπισμένος πολίτης υπόκειται σε αδιάφορη έως εξευτελιστική αντιμετώπιση.


Ο Διοικητής του ΟΑΕΔ, Ηλίας Κικίλιας, επιβεβαιώνει τον όρο 'ανευθυνοϋπεύθυνος'. Αντί να οργανώσει την υπηρεσία που του ανατέθηκε με κομματικά κριτήρια (ως σύμβουλος για εργασιακά θέματα του Πρωθυπουργού και Προέδρου του ΠΑΣΟΚ Γιώργου Παπανδρέου από το 2009, βλ. σχετικό άρθρο της 24ης Μαρτίου 2009 στην Ελευθεροτυπία - http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=29188), όλη του η έννοια και η 'υπευθυνότητα' εξαντλήθηκαν στο διορισμό της κουνιάδας του (δηλαδή της αδελφής της γυναίκας του), ονόματι Βασιλική Χάραρη του Ιωάννη, ως γραμματέα του (ΦΕΚ ΄Γ 460/7-6-2010) και τη μετάταξη της συζύγου του, ονόματι Αναστασία Χάραρη, από θυγατρική υπηρεσία του ΟΑΕΔ όπου απασχολείτο με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (Παρατηρητήριο Απασχόλησης Ερευνητική Α.Ε. - ΠΑΕΠΑ.Ε.) στον ΟΑΕΔ ως μόνιμο προσωπικό κλάδου ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού (ΦΕΚ ΄Γ 1303/31-12-2010).


Η αιτία έγκειται στο ότι η θυγατρική του ΟΑΕΔ 'Παρατηρητήριο Απασχόλησης Ερευνητική Α.Ε.' επρόκειτο να συμπεριληφθεί στη λίστα των δημοσίων οργανισμών υπό κατάργηση, το δε προσωπικό τους θα υπόκειτο σε εργασιακή εφεδρεία ή απόλυση. Πράγματι σε κρατικό έγγραφο του Σεπτεμβρίου 2011 η εσωτερική πληροφόρηση  επισημοποιείται / επιβεβαιώνεται, ευτυχώς όμως η μετάταξη (και άρα η απομάκρυνση από τον κίνδυνο  εργασιακής εφεδρείας/απόλυσης) της κας Χάραρη Αναστασίας είχε πραγματοποιηθεί το Δεκέμβριο του 2010.


Η διαπλοκή δεν σταματά εδώ. Η σύζυγος του κομματικά διορισμένου διοικητή του ΟΑΕΔ, Ηλία Κικίλια (του οποίου το βιογραφικό έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του ΠΑΣΟΚ, http://www.pasok.gr/portal/resource/contentObject/id/f4e08d07-e9cb-4d2d-88d3-398b19d5f3c8, ως συμβούλου του Πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου), μετατάσσεται εκ νέου στο Ελεγκτικό Συνέδριο (ΦΕΚ ΄Γ 297/2-5-2011). Το Ελεγκτικό Συνέδριο συνεπάγεται αυξημένες αποδοχές και εργασιακή ασφάλεια.



Την ώρα που χιλιάδες συμβασιούχοι του δημοσίου χάνουν την εργασία τους, την ίδια στιγμή που περικόπτονται μισθοί και συντάξεις, σε μια εποχή που και ο ιδιωτικός τομέας συρρικνώνεται και η ανεργία γιγαντώνεται, ο  συνεργάτης/σύμβουλος  του Πρωθυπουργού φρόντισε ξεδιάντροπα για το βόλεμα δύο συγγενικών του προσώπων. Ο Ηλίας Κικίλιας εξακολουθεί να απολαμβάνει της εμπιστοσύνης του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ Γεωργίου Παπανδρέου.






Οι πληροφορίες αντλήθησαν από το ιστολόγιο 'Σίβυλλα' (http://sibilla-gr-sibilla.blogspot.com/2011/09/blog-post_670.html), το οποίο αναδημοσίευσε στοιχεία από την εφημερίδα 'Δημοκρατία' και τον ιστότοπο Newpost (http://www.newpost.gr/post/76160/%CE%9F-%CE%94%CE%B9%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%B7%CF%84%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%9F%CE%91%CE%95%CE%94-%CE%B4%CE%B9%CF%8C%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B5-%CF%84%CE%B7-%CE%B3%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%AF%CE%BA%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%B9%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD...-%CE%9F%CE%91%CE%95%CE%94!-/).

Τρίτη, 25 Οκτωβρίου 2011

ΣΣΣ... Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ & ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ !


Την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011 μία μεικτή ομάδα αποτελούμενη από κουκουλοφόρους/αναρχικούς/παρακρατικούς επιτέθηκε στον συγκεντρωμένο στην Πλατεία Συντάγματος κόσμο που διαδήλωνε ενάντια στην ψήφιση του πολυνομοσχεδίου της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ/Γεωργίου Παπανδρέου.


Με αιτιολογία/αφορμή την αντίθεση στην περιφρούρηση του ΠΑΜΕ/ΚΚΕ, οι 'γνωστοί-άγνωστοι' (ακάλυπτες φάτσες των οποίων θα δείτε στα τρία βίντεο που κατέγραψα) κατέστρεψαν την πολυπληθή διαμαρτυρία. Πέταγαν αδιακρίτως πέτρες και κομμάτια από μάρμαρο, ενώ ορισμένοι κρατούσαν σφυριά και πυροσβεστήρες (όχι φυσικά για κατάσβεση πυρκαγιάς αλλά για προπέτασμα καπνού όταν η ομάδα περιφρούρησης του ΠΑΜΕ/ΚΚΕ επιχείρησε να τους απωθήσει, αντεπιτιθέμενη).



Στο Σύνταγμα, πέραν του ΠΑΜΕ/ΚΚΕ, ήταν και πληθώρα συλλόγων εργαζομένων (ιδιοκτήτες & οδηγοί ταξί, υπάλληλοι του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, Κίνημα 'Δεν Πληρώνω') αλλά και ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Η πάνω και η αριστερή (Ξενοδοχεία 'Μεγάλη Βρετανία' & 'King George') πλευρά της πλατείας Συντάγματος φιλοξενούσε το ΠΑΜΕ/ΚΚΕ, η κάτω τους διάφορους συλλόγους και η δεξιά πλευρά (οδός Όθωνος - υποκαταστήματα τραπεζών) τον Συνασπισμό.


 

Τα ΜΑΤ, όπως θα διαπιστώσετε και στα βίντεο, απλά κοίταζαν και άφησαν την όλη κατάσταση να επιλυθεί από μόνη της - με μόνη εξαίρεση μία διμοιρία που επενέβη στο πρώτο 15λεπτο (για 1-2 λεπτά και εν συνεχεία αποχώρησε). Ενδεικτικό είναι ότι η πρώτη αντεπίθεση του ΠΑΜΕ/ΚΚΕ συνέβη 20-25 λεπτά έπειτα συνεχούς ρίψης αντικειμένων από τους κουκουλοφόρους. Τα επεισόδια μπροστά στο ξενοδοχείο 'Μεγάλη Βρετανία' διήρκεσαν περίπου μία ώρα. Οι πέτρες φυσικά δεν έκαναν διάκριση μεταξύ κομμουνιστών και αγανακτισμένων, οι δε ομάδες περιφρούρησης ήταν οι 2-3 πρώτες σειρές του συγκεντρωμένου πλήθους.


Παρόμοια επεισόδια (αυτή την φορά κουκουλοφόρων-ΜΑΤ) έλαβαν χώρα την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2011 - όταν το ΠΑΜΕ δεν είχε 'καταλάβει' την πάνω πλευρά της Πλατείας Συντάγματος και δεν περιφρουρούσε τη Βουλή - με αποτέλεσμα επίσης να αραιώσει ο κόσμος και να εκφυλιστεί η διαμαρτυρία.


Παρά τους δεκάδες τραυματίες, η ελληνική δικαιοσύνη και η ελληνική αστυνομία δεν φιλοτιμήθηκαν να εξετάσουν τα βίντεο ή να διατάξουν έρευνα... Τα συμπεράσματα δικά σας...

Κυριακή, 23 Οκτωβρίου 2011

ΣΤΥΓΝΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΕ ΜΜΕ ΤΟΥ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Το ΚΚΕ υποτίθεται ότι στέκεται στο πλευρό των εργαζομένων και αγωνίζεται για την ανατροπή του καπιταλισμού και της εργασιακής/ανθρώπινης εκμετάλλευσης που αυτός συνεπάγεται.

Άλλο όμως η θεωρία και άλλο η πράξη. Πίσω από τις όμορφες δηλώσεις περί κοινωνικής δικαιοσύνης, το 'κόμμα των εργατών' δεν διστάζει να προβαίνει σε μαζικές απολύσεις στα ΜΜΕ που διαχειρίζεται, όπως ο τηλεοπτικός/ραδιοφωνικός σταθμός 902 και το τυπογραφείο/επιχείρηση 'ΤΥΠΟΕΚΔΩΤΙΚΗ' (http://www.typoekdotiki.gr/typoel.html).


Όπως καταγγέλουν οι ίδιοι οι απολυμένοι στον ιστότοπο 'Aformi' (http://www.aformi.gr/2011/09/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%AF%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CF%89%CE%BD-902-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%B3%CE%B5%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CF%8C%CF%84/) καθώς και σε δημοσίευμα στην εφημερίδα 'Ελευθεροτυπία' (http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=214091), οι απολύσεις δεν έγιναν με κοινωνικά κριτήρια (έγκαιρη ειδοποίηση, οικογενειακή κατάσταση, οικογενειακό εισόδημα, ηλικιακά κριτήρια) παρά με κομματικά (δηλαδή κομματική προϋπηρεσία και ενεργή συμμετοχή).


Σε μια προσπάθεια αιτιολόγησης των αδικαιολογήτων, το ΚΚΕ ισχυρίστηκε ότι οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις/όργανα του κόμματος είναι περισσότερο αγωνιστές παρά υπάλληλοι με την καπιταλιστική έννοια του όρου. Αναφορά έγινε και στην οικονομική κρίση που επιδείνωσε τον ισολογισμό 902/Τυποεκδωτικής και ώθησε στις απολύσεις 40 και πλέον ανθρώπων τη διετία 2010-2011.


Καλά που δεν τους χαρακτήρισε και 'εθελοντές'?! Ή μήπως έχουν την εντύπωση στο ΚΚΕ πως 'αγωνιστής = δούλος' ή ότι οι κομμουνιστές ζουν με αέρα/ιδεολογία και διαμένουν σε παράγκες δίχως ηλεκτρισμό, νερό και τηλέφωνο?


Αν αυτό είναι το 'καλό' παράδειγμα, τότε η λαϊκή επανάσταση έχει βρει λάθος εκφραστή. Ουαί υμίν Γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές...

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ ΤΟ ΦΙΑΣΚΟ ΤΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ, ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ



Η εφημερίδα 'ΤΟ ΒΗΜΑ', στις 21 Ιουνίου 2009, περιέγραφε με γλαφυρό τρόπο την επίσκεψη του Τούρκου Πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην Αθήνα και την συνάντηση με τον Έλληνα ομόλογό του Κωνσταντίνο Καραμανλή στο Μέγαρο Μαξίμου.



ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ: Ο Ερντογάν δεν είχε μεταβεί στην Αθήνα.


Το δημοσιογραφικό επιτελείο της 'έγκριτης' εφημερίδας κατασκεύασε/φαντάστηκε την είδηση. Προκειμένου να δικαιολογηθούν, ανακοίνωσαν ότι το λάθος συνέβη εξαιτίας της προετοιμασίας του Κυριακάτικου φύλλου από την Παρασκευή καθώς και εκ του γεγονότος ότι η συνάντηση ήταν προγραμματισμένη.


Αυτό όμως δεν εξηγεί πως πέραν του 'γεγονότος', το άρθρο έκανε αναφορά τόσο στο περιεχόμενο των συζητήσεων (δίχως να υπάρχουν επίσημες δηλώσεις των πρωταγωνιστών) όσο και στις εκφράσεις των προσώπων των δύο ηγετών και των συνοδειών τους!


Τελικά το ΒΗΜΑ άλλαξε/διόρθωσε το άρθρο στη ΄Β έκδοση της Κυριακής 21ης Ιουνίου 2009.



Ανάλογη 'σοβαρή' δημοσιογραφία παρατηρήθηκε και από τις εφημερίδες 'ΕΘΝΟΣ' και 'Ελευθεροτυπία', με το μεν πρώτο να αναγράφει:

'Όταν ο κ. Kαραμανλής «έκλεινε» το ραντεβού για συνάντηση με τον Tούρκο ομόλογό του T. Eρντογάν χθες στο περιθώριο των εκδηλώσεων των εγκαινίων του Nέου Mουσείου της Aκρόπολης, δεν ανέμενε προφανώς ότι η τουρκική πλευρά θα έσπευδε να εκμεταλλευθεί την ευκαιρία και θα έθετε με ιδιαίτερα άκομψο τρόπο θέμα Θράκης κλιμακώνοντας την ένταση στο Aιγαίο.
H υποδοχή του κ. Eρντογάν χθες στο Mέγαρο Mαξίμου δεν είχε καμία σχέση με την προηγούμενη επίσκεψη στην Aθήνα του Tούρκου πρωθυπουργού το 2004, όταν ο κ. Kαραμανλής και η κυβέρνησή του θεωρούσαν ειλικρινείς τις υποτιθέμενες δεσμεύσεις του κ. Eρντογάν για.. άρση του casus belli και για σύντομη επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Xάλκης.',

τη δε δεύτερη να αναφέρει:
'Επί μία ώρα (μαζί με τον χρόνο που χρειάστηκε για την μετάφραση), τα είπαν χθες το απόγευμα στο Μέγαρο Μαξίμου ο Κ. Καραμανλής με τον Τ. Ερντογάν, ο οποίος ήρθε στην Αθήνα για τα εγκαίνια του νέου μουσείου της Ακρόπολης. Η υλοποίηση των συμφωνιών για τους μετανάστες και οι παραβιάσεις στο Αιγαίο ήταν δύο από τα βασικά θέματα που μπήκαν στην κουβέντα.'.



Δεν φταίνε οι 'σοβαρές' εφημερίδες - Αυτοί που εξακολουθούν να τις αγοράζουν φταίνε. Δεν πρόκειται για μεμονωμένο λάθος αλλά για απόδειξη του τί θεωρούν δημοσιογραφία και ενημέρωση του πολίτη.

Τρίτη, 18 Οκτωβρίου 2011

Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΙ Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΤΟΥ MEGA CHANNEL



Χθες, Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011, ο Πρωθυπουργός της Ελλάδος και Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Γεώργιος Παπανδρέου, συναντήθηκε μετά τις 21:00 (άρα όταν είχαν μεταδοθεί τα κεντρικά ραδιοτηλεοπτικά δελτία ειδήσεων και με δεδομένη την 24ωρη απεργία της 18ης Οκτωβρίου) με τους μιντιάρχες Ψυχάρη Σταύρο και Μπόμπολα Γιώργο στην πρωθυπουργική κατοικία - το επονομαζόμενο Μέγαρο Μαξίμου.




Ο μεν Σταύρος Ψυχάρης είναι ο κυρίαρχος μέτοχος του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη (εφημερίδες ΝΕΑ & ΤΟ ΒΗΜΑ, ειδησεογραφικός ιστότοπος In.gr, ραδιοφωνικός σταθμός ΒήμαFM, τηλεοπτικός σταθμός Τηλέτυπος/MEGA Channel κ.ά.), ο δε Γιώργος Μπόμπολας είναι ο μεγαλομέτοχος του εκδοτικού οργανισμού ΠΗΓΑΣΟΣ (εφημερίδες Έθνος & Ημερησία, ραδιοφωνικός σταθμός SentraFM, τηλεοπτικός σταθμός Τηλέτυπος/MEGA Channel κ.ά.). Ο τρίτος μεγαλομέτοχος του Τηλέτυπου/MEGA Channel, Βαρδής Βαρδινογιάννης, δεν παρέστη λόγω κωλύματος.


Σύμφωνα με πληροφορίες που αναμετέδωσαν - μεταξύ άλλων - το blog Fimotro (http://fimotro.blogspot.com/2011/10/blog-post_7815.html) και η διαδικτυακή έκδοση της εφημερίδας Πρώτο Θέμα (http://www.protothema.gr/politics/article/?aid=152990), ο Πρωθυπουργός ζήτησε την στήριξη του ενημερωτικού μηχανισμού που ανήκει στους δύο επιχειρηματίες. Υπενθυμίζεται ότι σε πρόσφατες δημοσκοπήσεις το ΠΑΣΟΚ δεν συγκεντρώνει άνω του 15% σε πρόθεση ψήφου, ενώ καθημερινές είναι οι λεκτικές και πρακτικές επιθέσεις εναντίον στελεχών του (κυρίως βουλευτών) αλλά και οι λαϊκές κινητοποιήσεις ενάντια στην κυβερνητική πολιτική.


Συνηθίζεται ο Πρωθυπουργός μιας χώρας να πραγματοποιεί συναντήσεις με μεγαλοϊδιοκτήτες ΜΜΕ? Συνηθίζεται οι εν λόγω μιντιάρχες να είναι ταυτοχρόνως και εθνικοί εργολάβοι/προμηθευτές, δηλαδή να επωφελούνται από κρατικές χορηγίες, προμήθειες και συμβάσεις έργου?

Οι Αγγλοσάξωνες ισχυρίζονται ότι 'There is no such thing as a free meal' = 'Δεν υπάρχει τσάμπα γεύμα'. Η υποστήριξη προς την κυβέρνηση του κ. Γεωργίου Παπανδρέου, μία κυβέρνηση που δεν απολαμβάνει λαϊκής εμπιστοσύνης και νομιμοποίησης μιας και το προεκλογικό της πρόγραμμα αποδείχθηκε σκοπίμως ψευδές και ανακόλουθο, με τί ανταλλάγματα θα δοθεί?



Ανέκαθεν τα προαναφερθέντα ΜΜΕ στήριζαν το ΠΑΣΟΚ, ακόμη και όταν ήταν προφανής μια επικείμενη εκλογική ήττα (όπως στις βουλευτικές εκλογές του 2004). Επίσης οι ιδιοκτήτες τους ήταν από τους πρώτους που εφήρμοσαν τον (προβλεπόμενο στο Μνημόνιο-Μεσοπρόθεσμο) θεσμό των ατομικών συμβάσεων και την αποδιάρθρωση στοιχειωδών εργασιακών δικαιωμάτων, ενώ παράλληλα με έντονα επικριτική διάθεση/αποδοκιμαστικό τρόπο προβάλλονται οι κάθε λογής λαϊκές κινητοποιήσεις.



Πρωτοπόροι στη διαδικασία 'κοινωνικού αυτοματισμού', δηλαδή το διχασμό και την αλληλοσύγκρουση των μεσαίων και κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων, είναι τα ακριβοπληρωμένα δημοσιογραφικά στελέχη των παραπάνω ειδησεογραφικών οργανισμών (Όλγα Τρέμη, Γιάννης Πρετεντέρης, Δημήτρης Καμπουράκης, Γιώργος Οικονομέας, Μανώλης Καψής, Γιώργος Παπαχρήστος κ.ά.), τα οποία κρίνουν το 'ορθό' και το 'λάθος', το 'μέτρο' και την 'υπερβολή', τα 'δικαιώματα' και τις 'υποχρεώσεις' του απλού κόσμου με τα απλά όνειρα και τις καθημερινές έγνοιες.


Η αποστασιοποίηση του Έλληνα πολίτη, ο οποίος βιώνει τη διαφορά της εικονικής είδησης από την τραγική πραγματικότητα, από τα καθεστωτικά ΜΜΕ αντικατοπτρίζεται στην χαμηλή τηλεθέαση/ακροαματικότητα και τις μειωμένες πωλήσεις. Το κοινό στρέφεται αφ'ενός προς εναλλακτικά ΜΜΕ (διαδίκτυο) και αφ'ετέρου προς τα υπόλοιπα ΜΜΕ πανελλήνιας εμβέλειας (με κυρίαρχο το ALTER με το Νίκο Χατζηνικολάου).


Στην σημερινή (18/10/2011) μάλιστα ομιλία του προς τα μέλη της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ, ο Πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου κατέκρινε τη δανειοδότηση από τις τράπεζες οικονομικά προβληματικού τηλεοπτικού σταθμού, προβάλλοντας την απροθυμία έγκρισης κεφαλαίων προς μικρο-μεσαίες επιχειρήσεις. Αν και δεν κατονόμασε, το κανάλι είναι το ALTER, το οποίο οφείλει περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ εξαιτίας σαθρής διαχείρισης εκ μέρους του μειοψηφούντος μετόχου και Προέδρου Κώστα Γιαννίκου, ενώ οι βασικές συνεργαζόμενες τράπεζες είναι η Marfin και η Τράπεζα Πειραιώς. Το ALTER έχει αναδειχθεί σε βασικό αντίπαλο του MEGA (όσον αφορά τις ενημερωτικές/ειδησεογραφικές εκπομπές) και συγκεντρώνει την προτίμηση του τηλεοπτικού κοινού με την αυστηρή κριτική στην κυβέρνηση, αναγκάζοντας περιστασιακά και τα καθεστωτικά ΜΜΕ να μετριάσουν την πολιτική τους στήριξη προς το ΠΑΣΟΚ.


Αναμένεται να διαπιστώσουμε εάν η αναφορά του Πρωθυπουργού σχετίζεται με την φήμη περί επικείμενης ανάκλησης της άδειας λειτουργίας του ALTER - εξέλιξη που θα ευνοούσε και τους Ψυχάρη-Μπόμπολα-Βαρδινογιάννη - ή εάν άλλα θα είναι τα ανταλλάγματα σε αυτή τη διμερή σχέση συμφέροντος.

ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ - ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΝΕΟΛΑΙΑΣ - ΔΙΕΘΝΕΣ ΡΕΖΙΛΙΚΙ


Τον Ιούλιο του 2011, όταν ήδη η χώρα βρισκόταν στο αποκορύφωμα της οικονομικής κρίσης και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ (με Πρωθυπουργό τον Γεώργιο Παπανδρέου) είχε 21 μήνες στην εξουσία, απεκαλύφθη διαδικασία πρόσληψης 150 ατόμων - εκτός ΑΣΕΠ και με προφορική συνέντευξη - στο υπό κατάργηση Ινστιτούτο Νεολαίας.




Η πρωτοβουλία ανήκε στην Υπουργό Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, και ήλθε να προστεθεί στη μακρά σειρά 'επιτυχιών' που έχει στο ενεργητικό της - με γνωστότερη ίσως τη δίμηνη καθυστέρηση στην παράδοση των σχολικών βιβλίων, φαινόμενο πρωτοφανές στη μετά το 2000 εποχή.


Ενώ ο πολιτικός της προϊστάμενος, Γιώργος Παπανδρέου , αλλά και τα υπόλοιπα στελέχη του ΠΑΣΟΚ επικαλούντο προ και μετά την εκλογή τους (Οκτώβριος 2009) την προάσπιση της διαφάνειας και των ίσων ευκαιριών, η κα. Διαμαντοπούλου επιχειρούσε την 'τακτοποίηση' ψηφοφόρων της εις βάρος του συνόλου της κοινωνίας και της οικονομίας.


Ερευνώντας τα ονοματεπώνυμα που περιλαμβάνονται στον πίνακα επιτυχόντων, εύκολα διαπιστώσαμε τις λοιπές κομματικές ιδιότητες των εν λόγω ατόμων. Ήταν μέλη σε τοπικές και περιφερειακές οργανώσεις του ΠΑΣΟΚ. Αξίζει να αναφερθεί ότι το σκάνδαλο καταγγέλθηκε στα blogs (Tsantiri, http://www.tsantiri.gr/katagelies/katangelia-vomva-%E2%80%93-i-diamantopoulou-diorise-apo-to-parathiro-meli-tis-pasp.html, με αναδημοσίευση σε KourdistoPortocali, http://www.kourdistoportocali.com/default.aspx?pageid=7657, και Troktiko, http://troktiko.eu/?p=266436), ενώ στα καθεστωτικά/διαπλεκόμενα ΜΜΕ (όπως ο τηλεοπτικός σταθμός MEGA) δεν υπήρξε δημοσιοποίηση. Εξαίρεση αποτελεί η εφημερίδα Ελευθεροτυπία, όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.


Η αρχική καταγγελία έγινε από την ΠΑΣΠ Πολυτεχνικής του ΑΠΘ, παράρτημα της φοιτητικής παράταξης ΠΑΣΠ του ΠΑΣΟΚ, γεγονός που δίνει επιπλέον εγκυρότητα στην αποκάλυψη.  


Εκπρόσωπος της Υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου προσπάθησε να 'μαζέψει' το σκάνδαλο, εξηγώντας (?!) ότι τα χρήματα για τις 150 διετείς συμβάσεις προέρχονταν κατά 80% από ευρωπαϊκά κονδύλια και μόνο το υπόλοιπο 20% θα συνιστούσε ελληνική συμμετοχή. Αντί δηλαδή να απαντήσει στο παράνομο και κομματικό/πελατειακό τρόπο πρόσληψης, αναφέρθηκε στην κάλυψη του κόστους - λες και το 20% των μισθών 150 ψηφοφόρων/στελεχών του ΠΑΣΟΚ για δύο χρόνια είναι αμελητέο ποσό για το δημόσιο ταμείο και δεν υπάρχουν άλλοι τομείς (υγεία , παιδεία) και συνάνθρωποί μας σε ανάγκη για να διατεθούν αυτά τα χρήματα.


Χθες, 17 Οκτωβρίου 2011, με άρθρο της έγκριτης αμερικανικής εφημερίδας New York Times με τίτλο 'Bureaucracy in Greece Defies Efforts to Cut It' και συντάκτρια την Suzanne Daley, το ρεζιλίκι/έγκλημα εις βάρος των καθημερινών πολιτών αποκτά διεθνή απήχηση. Ιδού το επίμαχο απόσπασμα: 'But some experts question whether the culture of bloat and favoritism will ever be conquered. Last month, for instance, Anna Diamantopoulou, the education minister, proposed appointing 150 young supporters of Mr. Papandreou’s party, Pasok, to her ministry’s Youth Institute, but the project was canceled after critical media reports. Ms. Diamantopoulou’s spokesman said the jobs would have been paid for by the European Union, but were eliminated after a budget review.' (New York Times, http://www.nytimes.com/2011/10/18/world/europe/greeces-bloated-bureaucracy-defies-efforts-to-cut-it.html?pagewanted=1&_r=1&ref=world).


Φαίνεται πως η κα. Διαμαντοπούλου πλέον αφιερώνει τον χρόνο της στην μεταρρύθμιση/υποβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου, ενώ ταυτοχρόνως έστειλε τον υιό της να σπουδάσει στο University of Southampton. Από αυτό καταλαβαίνουμε τον σεβασμό που τρέφει για την ελληνική ανωτάτη εκπαίδευση. Παρακαλούνται οι πολίτες που δεν έχουν την οικονομική άνεση και, κατά συνέπεια, τις εναλλακτικές επιλογής μόρφωσης των παιδιών τους να καταλάβουν ότι στην Ελλάδα υπάρχουν 'αφεντικά και δούλοι'.

Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2011

ΝΕΟΙ ΦΑΚΕΛΟΙ - ΣΚΑΪ - ΑΛΕΧΗΣ ΠΑΠΑΧΕΛΑΣ - WIKILEAKS - ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΠΡΕΣΒΕΙΑ


Σε ένα από τα απόρρητα έγγραφα των ΗΠΑ που διέρρευσε το Wikileaks, η εν Αθήναις ευρισκόμενη Αμερικανική Πρεσβεία εγκωμιάζει τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ και τον επικεφαλήν της εκπομπής Νέοι Φάκελοι, Αλέξη Παπαχελά, για την συνεισφορά στο να 'περάσει' η θέση των ΗΠΑ στην ελληνική κοινή γνώμη , αναφορικά με τον πόλεμο Ρωσίας-Γεωργίας.



Με εκφράσεις όπως 'Greece´s elite, progressive SKAI TV' (προφανώς θεωρείται ελιτίστικο και τιμητικό ένας τηλεοπτικός σταθμός πανελλήνιας εμβέλειας να κατατάσσεται τελευταίος στις μετρήσεις τηλεθέασης σε σύγκριση με τους ανταγωνιστικούς σταθμούς ιδιωτικής ή ακόμη και δημόσιας υφής - όσο για τα περί προοδευτισμού του ομίλου Αλαφούζου γενικότερα τα παρακολουθούμε διαχρονικά, από τη μη άσκηση κριτικής επί Πρωθυπουργίας Καραμανλή 2004-2009 έως τις ατομικές συμβάσεις εργασίας, τις απολύσεις 'αντιφρονούντων / μη πειθήνιων' εργαζομένων και την υιοθέτηση των επιταγών του ΔΝΤ-Τρόικας σε εργασιακά-ασφαλιστικό εις βάρος των μη προνομιούχων), 'With its well-chosen presentation of key U.S. positions, the station achieved very high journalistic standards in this broadcast' (το υψηλό επίπεδο της εκπομπής συνδέεται με/εξαρτάται από την καλοεπιλεγμένη παρουσίαση των βασικών θέσεων των ΗΠΑ), 'It explores "how close we came to a new Cold War," says Alexis Papahelas, probably the best-known journalist in Greece, in his introduction' (ο Παπαχελάς είναι ίσως ο καλύτερος Έλληνας δημοσιογράφος όσο και η Carlsberg είναι 'ίσως η καλύτερη μπύρα στον κόσμο' στο αντίστοιχο διαφημιστικό ραδιοφωνικό μήνυμα - τα περί νέου Ψυχρού Πολέμου στερούνται επιστημονικής σοβαρότητος, έστω και ως υποθετικό ερώτημα).


Το πιο ανησυχητικό είναι η ενημέρωση που ρητά δηλώνεται πως παρείχε η δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής στην αμερικανική πρεσβεία στο χρονικό διάστημα που προηγήθηκε της μετάδοσης της εκπομπής (παρά την απόπειρα της Σοφίας Παπαϊωάννου - συναπαρτίζουσα με το Τάσο Τέλλογλου και τον Αλέξη Παπαχελά την τριάδα στην παρουσίαση της εκπομπής - να αιτιολογήσει το τηλεγράφημα, http://wikileaks.folders.gr/main/wikileak?id=61&locale=el).


Από πότε οι δημοσιογράφοι παίρνουν έμμεση έγκριση για το αντικείμενο έρευνας/εργασίας τους από άτομα/φορείς που δεν συγκαταλέγονται ούτε στα άμεσα αφεντικά τους ούτε στις χώρες επί το έδαφος των οποίων διεξάγεται η έρευνα?


Συνδέεται με την παράδοση των ΜΜΕ της οικογενείας Αλαφούζου να επικεντρώνονται σε αγγλοσαξονικά προγράμματα (όπως η 'Φωνή της Αμερικής') που σκιαγραφούν μία ιδανική εικόνα των ΗΠΑ?


Τέλος, συνδέεται με το έτερο τηλεγράφημα της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα, όπου δηλώνεται ευθέως ο χρηματισμός και η υποκειμενικότητα των Ελλήνων δημοσιογράφων? Το απόσπασμα αναφέρει χαρακτηριστικά:
'As for the journalists themselves, they are an underpaid bunch 
usually holding multiple jobs in order to pay their bills.  It's not 
unusual for a journalist to work in a ministry press office, even 
while covering the beat that includes that ministry.  They're very 
conscious of their multiple masters.  One long-time Mega Channel 
reporter says she only recalls one instance where any of Mega's five 
owners was criticized on that station.  It's also acceptable for 
journalists to take gifts or even money from those on whom they 
report.  The 2004 Olympics organizing committee was notorious for 
paying journalists for favorable stories.'(Πηγή : HOW TO READ THE GREEK PRESS: 
A GUIDE FOR THE UNINITIATED , 
http://wikileaks.org/cable/2006/07/06ATHENS1805.html.
 
 
Έχει κάποιος την εντύπωση ότι ο χρηματισμός και η διαπλοκή αφορά μόνο  τις σχέσεις   των δημοσιογράφων με τα αφεντικά τους ή ότι επεκτείνεται  και με τους προνομιούχους   'συνομιλητές' των εν λόγω αφεντικών? Ίσως  ακόμη πιο σημαντικό είναι το να αναρωτηθεί ο αναγνώστης του παρόντος κειμένου εάν οι 'πουλημένοι' (και όχι 'στρατευμένοι' που προϋποθέτει αρχές και ιδεολογία) δημοσιογράφοι είναι οι χαμηλής ιεραρχίας ή, αντιθέτως, τα καλοπληρωμένα στελέχη.


Ίσως ο Αλέξης Παπαχελάς είναι πράγματι ο δημοφιλέστερος Έλληνας δημοσιογράφος. Αλλά ενδέχεται να είναι για διαφορετικό λόγο από αυτόν που θα ήθελε... Όσοι επιθυμούν διευκρινήσεις, ας απευθυνθούν στην Πρεσβεία των ΗΠΑ.

ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ - ΚΛΕΩΝ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ - ΧΟΡΗΓΙΑ 1,4 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΣΤΟΝ ΠΟΛΥΧΩΡΟ ΤΟΥ ΥΠΟΔΙΚΟΥ ΒΙΚΤΩΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ

Σε μία εποχή όπου ο μέσος Έλληνας πολίτης υποφέρει, υλικά και ψυχικά, από την οικονομική κρίση και τις λανθασμένες έως εγκληματικές επιλογές αλλεπάλληλων πολιτικών ηγεσιών Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ, ο εικονιζόμενος Κλέων Παπαδόπουλος - Πρόεδρος του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου ή Hellenic PostBank (όπως αποκαλείται πλέον) - μοιράζει χρήμα έναντι 'διαφήμισης' στον πολυχώρο Thalassa Club του υπόδικου και με βεβαρημένο παρελθόν Βίκτωρα Μητρόπουλου (βλ. άρθρο στο Βήμα 'Ο βίος και η πολιτεία των αδελφών Μητρόπουλων', http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=125736  - Για το πρόσφατο ζήτημα λέσχης παράνομου στοιχηματισμού βλ. άρθρο στο Contra.gr 'Καταζητείται ο Βίκτωρας Μητρόπουλος', http://www.contra.gr/Soccer/Hellas/katazhteitai-o-viktwras-mhtropoylos.1391008.html).



Με τη μετοχή του ΤΤ να έχει καταρρεύσει από τα 4,18 ευρώ πριν 12 μήνες στα 0,34 ευρώ (πτώση 90,53%) σήμερα, 17 Οκτωβρίου 2011, ο Κλέων Παπαδόπουλος 'χαρίζει' 1,4 εκατομμύρια ευρώ σε κέντρο διασκεδάσεως και λοιπών εκδηλώσεων. Την ίδια ώρα που άλλες επιχειρήσεις επιλέγουν να στηρίζουν κέντρα φιλοξενίας αστέγων και απόρων. Το ζήτημα έχει αναδειχθεί, μεταξύ άλλων, από το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ και την Παρασκευή +13.





Η διοίκηση του ΤΤ δεν έχει προβεί σε οποιαδήποτε ανακοίνωση για το σκάνδαλο, ενώ και οι αρμόδιοι πολιτικοί προϊστάμενοι (Υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος και Πρωθυπουργός Γεώργιος Παπανδρέου) αφήνουν το θέμα 'να ξεχαστεί'.



Για όσους αναρωτιούνται για τη μετοχική σύνθεση του ΤΤ, το παρακάτω διάγραμμα εξηγεί.