Πέμπτη, 28 Φεβρουαρίου 2013

ANTENNA GROUP SUCKS !

Ο τίτλος αποτελεί παράφραση της αγαπημένης ατάκας του Θοδωρή Κυριακού, υιού του ιδρυτή του Ομίλου ANT1 Μίνωα Κυριακού. Ο Θοδωρής Κυριακού, βαδίζοντας στην σκιά του επιτυχημένου (επαγγελματικά) πατέρα του, αρέσκεται να αναρτά στο Twitter αφ'ενός ψευδο-φιλοσοφικά αποφθέγματα κι αφ'ετέρου φωτογραφίες από τα πολυτελή ταξίδια του στο εξωτερικό. Στις ελάχιστες περιπτώσεις που αισθάνεται την ανάγκη να διαφημίσει τα μιντιακά προϊόντα του Ομίλου ΑΝΤ1 ή να διαψεύσει εμμέσως τις φήμες περί προβληματικών σχέσεων μεταξύ των στελεχών του, ο Θοδωρής Κυριακού συνοδεύει τα διαδικτυακά σχόλιά του με την φράση 'Antenna Group Rocks'.




Προφανώς ισχύει το λαϊκό ρητό 'Εάν δεν παινέψεις το σπίτι σου (εν προκειμένω, την επιχείρησή σου) πέφτει και σε πλακώνει'. Εντούτοις δεν γίνεται να παραβλέψουμε την πραγματικότητα. Ο Όμιλος ΑΝΤ1 καταρρέει. Πέραν των αρνητικών οικονομικών αποτελεσμάτων - κοινό χαρακτηριστικό των ιδιωτικών ΜΜΕ στην Ελλάδα της Τρόικας και του Μνημονίου, όπου η μειωμένη κρατική διαφημιστική δαπάνη δεν δύναται πλέον να συντηρεί τους μηχανισμούς προπαγάνδας των εθνικών νταβατζήδων - η απήχησή του στην κοινή γνώμη βρίσκεται στο ναδίρ.


Οι ευθύνες φυσικά βαρύνουν πρωτίστως τη Διοίκηση του Ομίλου ΑΝΤ1 και, δευτερευόντως, τα ακριβοπληρωμένα μεγαλο-στελέχη. Οι αλλεπάλληλες αποτυχημένες επιλογές - τόσο ως προς το πρόγραμμα όσο και ως προς την στελέχωση των ενημερωτικών/ψυχαγωγικών εκπομπών - αντικατοπτρίζουν την ανικανότητα των ιθυνόντων.


Δεν θα αισθανόμασταν ουδεμία ανάγκη να ασχοληθούμε με το εν λόγω ζήτημα, εάν το κόστος των επιπόλαιων και λανθασμένων επιλογών επιμεριζόταν στα προβεβλημένα στελέχη και τους ιεραρχικά ανωτέρους τους (ήτοι την οικογένεια Κυριακού). Δυστυχώς, όπως συμβαίνει συχνά στο δήθεν αξιοκρατικό ιδιωτικό τομέα, οι ζημίες μεταφράζονται σε απολύσεις τεχνικών-δημοσιογράφων-διοικητικών. Επειδή όμως οι μισθοί των απλών υπαλλήλων δεν συγκρίνονται με τις αμοιβές και τα πολυετή συμβόλαια που απολαμβάνουν οι υπερτιμημένες 'φίρμες', ο ισοσκελισμός του προϋπολογισμού πλήττει δυσανάλογα μεγάλο αριθμό εργαζομένων. Το ουσιαστικότερο όμως είναι ότι 'τιμωρούνται' άτομα που δεν είχαν την παραμικρή επιρροή στο γενικότερο σχεδιασμό και ουδέποτε αμέλησαν τα καθήκοντά τους. Πρόκειται περί 'επαγγελματικού κανιβαλισμού' και κατάφωρης αδικίας.




Δεδομένου ότι ο ΑΝΤ1 ήταν το αντίπαλο δέος του Mega για δεκαετίες, με τους δύο τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλήνιας εμβέλειας να εγκαινιάζουν την εποχή της ιδιωτικής τηλεόρασης, η κατάπτωση λαμβάνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις. Επίσης επεκτείνεται και στις μη τηλεοπτικές δραστηριότητες του Ομίλου ΑΝΤ1 (κυρίως στο ραδιόφωνο και τις έντυπες εκδόσεις).


Ο Όμιλος ΑΝΤ1 προσπάθησε να προσεταιριστεί το τηλεοπτικό/ραδιοφωνικό/αναγνωστικό κοινό της λεγόμενης 'Λαϊκής Δεξιάς'. Συνδιάζοντας την ενημέρωση με το κουτσομπολιό, απετέλεσε ένα ποιοτικότερο Star Channel. Το ίδιο μοτίβο ακολούθησε το ALTER κατά τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του, έως ότου η προσέλκυση  ηχηρών ονομάτων / έμπειρων επαγγελματιών  (Αγγελική Νικολούλη, Νίκος Χατζηνικολάου, Γιώργος Τράγκας κλπ) ενίσχυσε τον ειδησεογραφικό/δημοσιογραφικό τομέα.


Ο διάχυτος λαϊκισμός του Ομίλου ΑΝΤ1 δεν του επέτρεψε ποτέ να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις το 'Megaλο της προπαγάνδας Κανάλι'. Οφείλουμε όμως να αναγνωρίσουμε ότι απολάμβανε σταθερά τη δεύτερη θέση στους πίνακες τηλεθέασης και τις καταστάσεις (κρατικών και μη) διαφημιστικών εσόδων, έχοντας μονοψήφια διαφορά από τον Τηλέτυπο και διψήφια 'απόσταση ασφαλείας' από τους υπoλοίπους. Στο ραδιόφωνο πάντως ουδέποτε απέκτησε ευρύ κοινό, ο δε εκδοτικός του οίκος (με την επωνυμία 'Δάφνη Επικοινωνίες', http://www.daphne.gr/) ταυτίστηκε με περιοδικά αστρολογίας και κουτσομπολιού.




Η κατρακύλα ξεκίνησε το 2005 και σταδιακά εντάθηκε. Συνεχείς εναλλαγές προσώπων στην πρωινή ζώνη (Ελεονώρα Μελέτη, Δέσποινα Καμπούρη & Γιώργος Λιανός, Νίκος Μουτσινάς & Κατερίνα Ζαρίφη, Χρήστος Φερεντίνος & Σίσσυ Χρηστίδου) και το κεντρικό δελτίο ειδήσεων (Έλλη Στάη, Νίκος Ευαγγελάτος, Μαρία Χούκλη) κατέστησαν αδύνατη τη δημιουργία ενός σταθερού τηλεοπτικού προφίλ. Η απουσία παιδικής πρωινής ζώνης τα Σαββατοκύριακα και η κατάργηση των ξένων σειρών (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, όπου και πάλι η μετάδοση ήταν αποσπασματική) έστρεψαν μέρος του νεανικού κοινού στο Star Channel και το ALTER. Η μη ανανέωση της ταινιοθήκης με αξιόλογες κινηματογραφικές παραγωγές και η προτίμηση σε ελληνικές σειρές κακής ποιότητας και επαναλαμβανόμενου σεναρίου (Λόλα, Είναι Στιγμές, Το αμάρτημα της μητρός μου κλπ) ολοκλήρωσαν την αποδόμηση του πάλαι ποτέ κραταιού τηλεοπτικού σταθμού. Το ραδιοφωνικό πρόγραμμα του ANT1 Radio, λόγω συρρίκνωσης του προσωπικού, τροποποιήθηκε και η αλλοίωση του ενημερωτικού χαρακτήρα του οδήγησε στην οριστική μετατροπή του σε μουσικό ραδιόφωνο υπό τον τίτλο 'Easy 97.2' (http://easy972.gr/). Όσον αφορά τη 'Δάφνη Επικοινωνίες', απέκτησε τα 'δικαιώματα' των περιοδικών του πτωχευμένου Πέτρου Κωστόπουλου, σε μία εποχή που το lifestyle δεν είναι απλά σε κώμα αλλά νεκρό, θαμμένο και ξεχασμένο.




Την ίδια ώρα που ο Όμιλος ΑΝΤ1 απολύει τους φιλότιμους εργαζομένους των επιμέρους τμημάτων του, ο Θοδωρής Κυριακού εξαγγέλει επιχειρηματικές κινήσεις στα Βαλκάνια, με την αγορά ή συμμετοχή σε τηλεοπτικούς σταθμούς αξιοθρήνητης ποιότητας και γελοίας τηλεθέασης. Το ρεζιλίκι θυμίζει τις εποχές της τηλεοπτικής σειράς του ΑΝΤ1 'Λόλα', όταν στους διαδρόμους του Mega τραγουδούσαν το δίστιχο 'Λόλα-Λόλα, ο ΑΝΤ1 κατήντησε του Mega η ψώλα' (την ίδια περίοδο ο Τηλέτυπος εξέδωσε ανακοίνωση/spot όπου ευχαριστούσε τους Έλληνες τηλεθεατές για την πρώτη θέση στις προτιμήσεις τους, με την μεγαλύτερη διαφορά από τον μη κατονομαζόμενο 2ο στην ιστορία της ιδιωτικής τηλεόρασης).


Αξίζει να αναφερθεί πως, παρά τη διογκούμενη κατακραυγή κατά του Mega (συμφερόντων Μπόμπολα-Ψυχάρη-Βαρδινογιάννη) εξαιτίας της φιλο-μνημονιακής αντιλαϊκής στάσης του, ο Όμιλος ΑΝΤ1 δεν θεωρείται αξιόπιστη εναλλακτική πηγή αντικειμενικής ενημέρωσης. Κατά συνέπεια το κεντρικό του Δελτίο Ειδήσεων κατατάσσεται τρίτο, έπειτα των αντίστοιχων του Mega και του Alpha (βλ. 'Εφημερίδα των Συντακτών', http://www.efsyn.gr/?p=6129).



Αποδείχθηκε εκ του αποτελέσματος ότι ο Θοδωρής Κυριακού δεν είναι άξιος διάδοχος του πατέρα του και αδυνατεί να ανταπεξέλθει ακόμη και στο σχετικά απλό έργο της διαχείρισης ενός πολυσχιδούς μιντιακού ομίλου. Γνωρίζοντας τα προβλήματα υγείας και την προχωρημένη ηλικία του Μίνωα Κυριακού αλλά και τις καταδικαστικές αποφάσεις εις βάρος του για καταπάτηση δημόσιας έκτασης (βλ. Left.gr, http://left.gr/news/kaloi-kai-kakoi-katalipsies) και αυθαίρετες κατασκευές στη βίλα του (βλ. εφημερίδα 'Καθημερινή', http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_19/02/2010_391328), καθίσταται σαφές πως τα προβλήματα για τον Όμιλο ΑΝΤ1 υπό την παρούσα διοίκηση θα ενταθούν. Ήδη οι εναπομείνασες διαφημιστικές εταιρείες αποτρέπουν τους (λιγοστούς έστω) πελάτες τους από το να διαφημιστούν στο κανάλι του Αμαρουσίου, ενώ και οι επαγγελματίες του μιντιακού χώρου αποφεύγουν το Antenna Group (http://www.antennagroup.gr/www/default.aspx) ως επιλογή ύστατης ανάγκης.




Κατά τ'άλλα ο Όμιλος ΑΝΤ1 διαθέτει και 'Εργαστήρι Ελευθέρων Σπουδών' (http://spoudes-mme.antenna.gr/school/), απ'όπου έχουν αποφοιτήσει όλα τα 'ταλέντα' της σύγχρονης δημοσιογραφίας όπως η Σταματίνα Τσιμτσιλή και η Ελεονώρα Μελέτη (πριν τον απόλυτο ξεπεσμό της σε 'διακοσμητικό φυτό' του Star Channel). Μάλιστα υπόσχεται και θέσεις εργασίας σε 5 αριστούχους (μάλλον προς αντικατάσταση των δεκάδων απολυμένων) !  Εμπόριο ελπίδας σε άνεργους νέους με ταυτόχρονη 'κονόμα' από τα δίδακτρα! Ο ορισμός της ξεφτίλας-απάτης.




Τελικά ο Όμιλος ΑΝΤ1 έχει χρήματα μόνο για τον 'Μάικ τον Φασολάκη' και την εκπομπή-παρωδία 'Με Αγάπη'. Αμφότερα αποτελούν πονήματα της νεωτέρας κατά 3-4 δεκαετίες δεύτερης συζύγου του Μίνωα Κυριακού, κας Μαρί Κωνσταντάτου-Κυριακού. Όπως έγραφε ειρωνικά ένα πανό σε μία από τις παραστάσεις διαμαρτυρίας των απολυμένων του Ομίλου ΑΝΤ1, 'Η οικογένεια του Ant1 ΜΕ ΑΓΑΠΗ τρώει τα παιδιά της'.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου